Internet provider ervaringen

Ik vind deze pagina handig:
Ervaring van klanten met hun internetprovider
Ervaring met internetprovider
Bij de keuze voor een internetprovider zijn er verschillende factoren die men mee kan nemen in de vergelijking. Zo is natuurlijk de prijs een belangrijke factor, niemand wilt te veel betalen voor internet. Daarnaast kijkt men natuurlijk naar de inhoud van het internetpakket, de snelheid van het internet, wat voor televisie abonnement krijgt men en hoeveel moet men betalen voor bellen. Deze factoren zijn allemaal gemakkelijk te vergelijken, een moeilijkere factor is de ervaring met internetproviders. De ervaring die men met internetproviders heeft kan sterk verschllen. Als men gaat zoeken naar de ervaringen van mensen ziet men, dat de ene persoon juist heel tevreden is met een bepaalde provider terwijl een ander juist heel erg ontevreden is over deze provider. Sinds maart 2011 verzamelen wij gegevens van klanten over hun ervaring met hun internetprovider op het gebied van algemeen, service en diensten. Door deze beoordelingen samen te pakken kan er wat gezegd worden over de gemiddelde ervaring met bepaalde internetproviders.

ADSL provider

Zoals men kan zien Scoort XS4ALL gemiddeld het hoogst op de totaalscore ook op de categorie kwaliteitservice scoort Xs4all het hoogst. Op de categorie Algemene tevredenheid wordt de hoogste score toegekend aan Telfort, dit geld ook voor de categorie kwaliteit internetdiensten.De twee beste scorende partijen zijn dus duidelijk xs4all en Telfort, als men de prijs tevens in overweging neemt is Telfotrt de beste keuze. De twee internetproviders die gemiddeld een onvoldoende score zijn KPN en Tele2 

ADSL providerAlgemene tevredenheidKwaliteit serviceKwaliteit internetdienstenGemiddelde totaal score
XS4ALL7.17.17.17.1
KPN4.64.44.64.5
Online6.45.9
6.36.2
Telfort7.26.67.27.0
Tele24.33.84.24.1

Kabelprovider

 Als we kijken naar de kabelproviders is het duidelijk dat UPC zeer slecht scoort in vergelijking met Ziggo. Op geen enkele categorie haalt UPC een voldoende. Ziggo daar in tegen behaald op elke categorie een voldoende tot ruimvoldoende en een gemiddelde van een 7.  

KabelproviderAlgemene tevredenheidKwaliteit serviceKwaliteit internetdienstenGemiddelde totaalscore
Ziggo7.1
6.67.3
7.0
UPC4.9
4.3
5.3
4.8

Beste keuze internetprovider op basis van ervaringen

Als je puur kijkt naar de ervaringen van anderen met hun internetprovider dan zijn Ziggo, xs4all en telfort de beste keuzes voor een internetprovider. Neem je dan de prijs er nog bij dan zou Telfort de meest verstandige keuze zijn. Als je de ervaringen die hier zijn verzameld vergelijkt met de ervaringen die via de consumentenbond zijn verzameld valt er iets op, namelijk ten eerste dat xs4all bij beide testen het hoogst uitkomt. Echter de rest van de ervaringen komen weinig overeen, zo scoort Telfort in de providermonitor het laagst en in onze ervaringen scoort Telfort als een van de hoogste. Opvallend is bij de providermonitor echter dat geen enkele partij een onvoldoende behaalt. 

 
De beste kabel internetprovider: Ziggo
Zondag 15 April 2012
Ziggo beste kabel internetprovider
Van de kabel internet providers scoort Ziggo het beste, UPC scoort gemiddeld ook voldoende.

Sinds vorig jaar maart verzameld beste internet provider de ervaringen van mensen met hun internetprovider. Men kan hierbij een score geven voor de volgende categorieën:  Algemeen, service en diensten. Ten opzcichte van vorig jaar is de gemiddelde beoordeling van Ziggo iets gedaald van een 6.9 naar een 6.6. De gemiddelde beoordeling van UPC is gestegen ten opzichte van vorig jaar, van 5.3 naar een 5.6. Beiden kabel internetproviders behalen nu dus gemiddeld een voldoende. Voor u de precieze score per categorie per internetprovider.

ADSL providerAlgemene tevredenheidKwaliteit serviceKwaliteit internetdiensten
Ziggo6.76.36.7
UPC5.4
5
6.3
 
T-Mobile online scoort beste in afgelopen half jaar
Zondag 08 April 2012 (Laatst geupdate op dinsdag 10 april 2012)
Ervaring met adsl providers
Beste internetprovider doet onderzoek naar de ervaringen van mensen met hun internetprovider. Over het afgelopen jaar scoorde T-Mobile Online het beste van de ADSL providers. Internet aanbieder Scarlet komt op een goede 2e plek.

Beste internet provider vraagt mensen hun ervaringen met hun internetprovider door te geven via de website. Ondertussen hebben we al van honderden mensen hun ervaringen binnengekregen. Voor u doen we nu verslag van de ervaringen met de ADSL providers over het afgelopen half jaar. Het gaat hierbij om de ADSL providers XS4ALL, T-mobile online, KPN, Scarlet, Tele2 en Telfort, Van deze providers behaalde T-mobile Online gemiddeld de hoogste score. Tevens behaalde deze provider op elke categorie, algemeen, service en diensten, de hoogste score.

Internetprovider Scarlet scoort met een algemene beoordeling van 7,5 ook erg goed, op de voet gevolgd door Telfort. XS4All, vorige keer nog op een eerste plek is gezakt naar de 4e plaats. KPN en Tele2 scoren de afgelopen maanden vrij slecht. Beide providers scoren onvoldoende op alle drie de onderdelen..

 Hieronder alle scores van de ADSL providers op een rij.

ADSL providerAlgemene tevredenheidKwaliteit serviceKwaliteit internetdiensten
XS4ALL6.8
7.16.2
KPN4.8
4.6
5
Online8.2
7.5
7.5
Telfort7
7.1
7
Tele23.73.1
3.8
Scarlet7.5
6.8
7.5

Natuurlijk kunt u ook nu nog uw ervaringen met uw internetprovider geven:
» Beoordeel uw provider

 
Contact opnemen met je internetprovider: De mogelijkheden en kosten
Zondag 04 September 2011 (Laatst geupdate op dinsdag 19 januari 2016)

Contact opnemen met je internetproviderAls je problemen hebt of gewoon een vraag en hiervoor contact wilt opnemen met je internetprovider, dan is het handig om te weten wat hiervoor de mogelijkheden en kosten zijn.

Bij vele mensen komt er een moment dat ze een vraag of probleem hebben en contact op willen nemen met hun internetprovider. In dat geval is het makkelijk als men op de hoogte is van de opties hiervoor en de kosten. Niet elke internetprovider heeft namelijk dezelfde mogelijkheden hiervoor, daarom voor u een overzicht van de mogelijkheden om contact op te nemen met uw internet provider en de kosten hiervan.

Tele2 logoBetaald: 0900 nr 10 cent p.m., Schrijven
Gratis: E-mail, Twitter Webcare
  
Online logo

Betaald: 0900 nr 10 cent p.m., Schrijven
Gratis: E-mail, Twitter Webcare

  
KPN Logo

Betaald: 0900 nr 10 cent p.m., Schrijven
Gratis: E-mail, Twitter Webcare

  
Ziggo Logo

Betaald: 0900 nr 2 cent p.m., Schrijven
Gratis: 1200 (bestaande klanten), Bel mij (belt de klantenservice jou), Contactformulier, Twitter Webcare

  
Scarlet Logo

Betaald: 0900 nr lokaal tarief, Schrijven
Gratis: Twitter Webcare

  
UPC Logo

Betaald: 0900 nr 10 cent p.m., Schrijven
Gratis: E-mail, Twitter Webcare

  
XS4ALL Logo
Betaald: lokaal nummer, Schrijven
Gratis: Contactformulier, Twitter Webcare

 

 
Televisie kijken op je Tablet of PC, via KPN
Dinsdag 30 Augustus 2011 (Laatst geupdate op zaterdag 08 oktober 2011)

Tv kijken op je tablet of pcAls uitbreiding op interactieve tv, gaat KPN ook televisie aanbieden voor op de tablet, pc en laptop.

Voor de mensen die al interactieve televisie hebben, of willen bestellen, komt KPN met televisie voor op je tablet, pc of laptop. U kunt via de tablet, pc of laptop gebruik maken van circa twintig televisie zenders, de zenders van de publieke omroep, SBS en RTL. De bedoeling is dat dit later wordt uitgebreid met zenders als BBC. Het idee achter deze televisie dienst is dat men meerdere dingen tegelijk kan kijken op verschillende apparaten. Zo kan vaders het journaal kijken op de televisie, terwijl zoon voetbal kijkt op de pc en dochters een soap serie kijkt op de tablet. Via de tablet kunnen tevens programma's gepauzeerd worden, dit is via de pc nog niet mogelijk. Voor nu zal deze televisiedienst alleen mogelijk zijn met een iPad en niet met andere tablets, maar KPN hoopt dit binnenkort ook aan te kunnen bieden aan mensen met een tablet met een ander besturingssysteem. Tevens zal KPN deze diensten in de toekomst ook mogelijk maken voor klanten van dochterondernemingen Telfort en XS4ALL.

 
De webcare teams van internetproviders die actief zijn via Twitter
Vrijdag 12 Augustus 2011 (Laatst geupdate op zaterdag 08 oktober 2011)

Webcare teams van interproviders actief via TwitterVeel van de internet providers hebben een webcare team die actief is op Twitter.

Als u in contact wilt komen met uw internetprovider vanwege een klacht of vraag, dan zij hier meerdere manieren voor. U kunt ze bellen, dit kost echter vaak veel geld vanwege 0900 nummers. Een andere manier om met uw internetprovider in contact te komen is via Twitter. De webcare teams van internetproviders beantwoorden vragen en reageren op opmerkingen die op Twitter zijn gezet. Het voordeel van deze manier van communicatie is dat u snel antwoord krijgt, u hoeft niet minuten lang in de wacht te staan, en tevens is het gratis. UPC, Ziggo, Tele2, Xs4allKPN en Telfort hebben allen een webcare team dat reageert via Twitter. Alleen bij UPC en Ziggo wordt er ook in het weekend gereageert. UPC heeft hierbij ook het meest actieve webcare team, vaak wordt er nog binnen een uur gereageert. Als u ook een vraag heeft of om een andere reden in contact wilt komen met uw internetprovider, dan staan hieronder voor u de links naar de Twitter van deze providers.

UPC: @UPC
Ziggo: @ZiggoWebcare
KPN: @KPNwebcare
Tele2: @Tele2Webcare
Telfort: @Telfort
Xs4all: @xs4all

 
 
U bent hier  :Home arrow Ervaringen