Internet provider nieuws

Ik vind deze pagina handig:
Extra voordeel bij internet provider XS4ALL

XS4ALL heeft onlangs XS4ALL compleet gentroduceerd. Klanten van XS4ALL die internet afnemen kunnen veel extra voordelen ontvangen als zij ook een abonnement hebben bij KPN Mobiel. Grote voordelen voor klanten zijn korting op het mobiele abonnement, extra zenderpakketten en een verdubbeling van zowel bel, sms als data met KPN Mobiel.

Kiezen voor internet provider XS4ALL

We zien de laatste jaren dat de markt verschuift naar abonnementen voor internet, televisie en bellen in de vorm van mobiele abonnementen. XS4ALL biedt echter geen mobiele telefonie aan. Daarentegen vinden zij het wel belangrijk om hun klanten goed van dienst te zijn. Dit doen zij door klanten extra voordeel te bieden als zij ook een mobiel abonnement van KPN hebben. Deze samenwerking is mogelijk doordat KPN het moederbedrijf van XS4ALL is.

Voordelen van XS4ALL Compleet

  • Maandelijks 5,- korting op KPN Mobiel abonnementen voor mensen die op hetzelfde adres geregistreerd zijn waar XS4ALL diensten levert.
  • Elke maand keuze uit gratis zenderpakketten zoals een kidspakket, een pluspakket of FOX Sports Eredivisie van Xs4all. Klanten kunnen maandelijks wisselen van pakket.
  • Elke maand dubbel zoveel bel-sms- en data met KPN Mobiel
  • Onbeperkt bellen met alle XS4ALL klanten en KPN Mobiel nummers op hetzelfde adres.
  • MB's delen met andere KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres.

Voorwaarden XS4ALL Compleet

De bovengenoemde voordelen zijn niet van toepassing wanneer je een zakelijk mobiel abonnement afneemt bij KPN. Nog een voorwaarden van XS4ALL Compleet is dat je internet afsluiting moet hebben. Dit kan zowel internet compact, Smart, Plus of Pro zijn. Naast een internetafsluiting van XS4ALL dien je ook televisie en bellen af te nemen. Er moet minimaal 1 persoon gebruik maken van KPN Mobiel. Wanneer je dus onderling MBs wil delen of onbeperkt wil bellen dien je twee KPN abonnementen te hebben. De abonnenten dienen op hetzelfde adres geregistreerd zijn in Nederland.

 
Internet providers worden verplicht compensatie te geven bij storing
Vrijdag 04 November 2016

Internet providers worden verplicht compensatie te geven bij storingVanaf 1 juli 2017 zijn internet providers verplicht om een compensatie aan te bieden wanneer er een storing is. Een compensatie zal gelden voor zowel klanten van vaste als mobiele telefonie, televisie en internet.

Wettelijke compensatie na langdurige storing

Minister Kamp van Economische Zaken heeft een wetswijziging opgenomen waardoor internet providers verplicht zijn zowel consumenten als zakelijke klanten te compenseren wanneer er een storing is die 12 uur of langer duurt. Deze wetswijziging is opgetreden omdat internet en telefonie tegenwoordig onmisbaar zijn geworden. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je een tijd lang niet op het internet kan of kan telefoneren, maar uiteindelijk heeft het ook voor de economie gevolgen, aldus minister Kamp.

Vooralsnog is er een wettelijke compensatie vastgesteld. Bij een storing tussen de 12 en 24 uur heb je als klant recht op minimaal n dertigste deel van je abonnementskosten. Duurt de storing tussen de 24 en 48 uur, dan heb je recht op twee dertigste deel van je abonnementskosten. Dit loopt iedere keer op. Internet providers zijn echter wel vrij om een andere compensatie aan te bieden, zoals extra data te goed voor mobiele telefonie. Als klant moet je hier wel uitdrukkelijk akkoord mee gaan. Als klant zijnde heb je minimaal recht op 1,- compensatie.

Internet providers moeten een compensatie aanbieden na storing

Het is lastig om aan te geven welke internet providers de minste storingen hebben. Over het algemeen heb je op het glasvezel netwerk minder storingen dan op het kabel- of DSL-netwerk. Echter hoeft een storing niet per se met het netwerk te maken hebben. Een tijd geleden heeft KPN nog last gehad van een storing door een fout in het centrale systeem. Mocht je het meest constante netwerk willen, dan is het wel aan te raden om te kiezen voor glasvezel internet.

De regeling van een compensatie is een stap in de goede richting. Gelukkig komt het nauwelijks voor dat internet providers een storing hebben van meer dan 12 uur. Maar blijft een storing van een aantal uur natuurlijk ook zeer vervelend. Je kunt bij je huidige internet provider altijd een melding maken van een storing. De internet provider zal dit vervolgens proberen te verhelpen en kan er eventueel altijd nog een compensatie tegenover zetten.

Internet provider met het laagste storingspercentage

Internet TV en bellen

20/2 Mbit DSL
90 zenders - 28 in HD
0,10 per minuut

Prijs details

57,50 p.m.
Activatiekosten 35,-
1ste 3 maanden 40,- p.m.

Maandprijs

56,04

Meer Info
 
Internet providers nog steeds niet transparant over de rele internetsnelheid

Internet providers nog steeds niet transparant over de rele internetsnelheidDe Consumentenbond meldde afgelopen vrijdag dat grote DSL providers voortaan de reel haalbare DSL internetsnelheid op het thuisadres van de consument zullen weergeven. Echter blijkt dat de maximaal haalbare snelheid bij de meeste providers wordt weergegeven op basis van het postcodegebied en niet op basis van je woonadres.

In tegenstelling tot glasvezel en kabel internet kan de snelheid van DSL internet verschillen per woonadres. Dit komt doordat de internetsnelheid bepaald wordt door de afstand van jouw woonadres tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de vaste telefoonlijn. Hierdoor kan het zo zijn dat de internetsnelheid van DSL internet per woonhuis in jouw straat verschilt, zelfs wanneer je een abonnement hebt bij dezelfde beste internet provider.

De reel haalbare snelheid met DSL internet

De Consumentenbond meldde aan Nu.nl en Telecompaper dat grote internet providers vanaf nu meer duidelijkheid zullen geven over de daadwerkelijke internetsnelheden die de consument kan verwachten. Het zou hierbij gaan om DSL providers, zoals KPN en Vodafone, welke de reel haalbare internetsnelheid zouden geven na het invullen van de postcodecheck. Bovendien zal deze daadwerkelijke internetsnelheid nogmaals worden bevestigd in het contract. Op deze manier zou de consument genformeerd worden over de daadwerkelijke internetsnelheid op het woonadres. Voorheen werd alleen de theoretisch maximaal haalbare snelheid weergegeven, wat in de praktijk een stuk lager kon zijn.

Het blijkt echter dat de internetsnelheid nog steeds gebaseerd is op de maximaal haalbare snelheid in het postcodegebied en niet op het thuisadres. Daarmee is het nog steeds niet duidelijk wat de daadwerkelijk haalbare snelheid van de consument is, omdat dit juist kan verschillen per woonadres. Als er wordt uitgegaan van de maximaal haalbare snelheid per postcodegebied lijkt er weinig te zijn veranderd voor de consument.

De daadwerkelijke internetsnelheid met DSL bij de beste internet providers

Naar aanleiding van dit nieuws zijn wij van Beste Internet Provider nagegaan welke internet providers de DSL internetsnelheid baseren op de reel haalbare snelheid per woonadres. Uit ons onderzoek blijkt dat Tele2 en Online de beste internet providers zijn als het gaat om het weergeven van de verwachte snelheid van DSL internet gebaseerd op het adres van de consument. Deze internet providers geven duidelijk aan dat de snelheid van DSL internet kan verschillen per adres en dat zij hier de verwachte internetsnelheid op baseren.

De internet providers KPN, Vodafone, Telfort en XS4ALL tonen alleen de maximale snelheid van DSL internet per postcodegebied. Er is dus feitelijk niets veranderd in de communicatie naar de consument, omdat er nog steeds wordt uitgegaan van een maximaal haalbare snelheid gebaseerd op postcode en niet van een reel haalbare snelheid gebaseerd op woonadres.

Opvallend is dat bij KPN er zelfs abonnementen worden aangeboden met een internetsnelheid die niet behaald kan worden op het woonadres. Zo wordt er bij de postcode 7606 AM, huisnummer 1 aangegeven dat de maximaal te behalen internetsnelheid 10 Mbit/s is. Desalniettemin wordt een abonnementen met 20 en 60 Mbit/s aangeboden. Dit zou betekenen dat je meer betaald voor een abonnement met een internetsnelheid die hoger is dan de daadwerkelijk te behalen internetsnelheid. Ook XS4ALL lijkt geen passende abonnementen aan te bieden bij de maximaal te behalen internetsnelheid van 10 Mbit/s. Naast het abonnement van 20 Mbit/s beveelt deze internet provider een abonnement aan met een snelheid tot 50 Mbit/s.

DSL abonnement met de juiste internetsnelheid bij beste internet provider

Wanneer je een DSL abonnement wilt met een internetsnelheid die overeenkomt met de te behalen snelheid op jouw woonadres, is het aan te raden te kiezen voor de beste internet providers Tele2 of Online. De andere providers tonen de maximaal haalbare snelheid gebaseerd op postcode, waardoor de daadwerkelijk beschikbare internetsnelheid op jouw adres lager kan zijn.

Bij het vergelijken van beste internet providers is het belangrijk om te controleren dat de maximale internetsnelheid wel overeenkomt met de aangeboden internet abonnementen. Zo voorkom je dat je te veel betaald voor een snelheid die niet geleverd kan worden op je woonadres. Door het invoeren van je postcode in onze internet provider vergelijker krijg je direct te zien wat de maximaal haalbare internetsnelheid is op jouw adres. Bovendien verschijnt er in de vergelijker een overzicht van abonnementen met een internetsnelheid die passen bij de maximaal haalbare snelheid op jouw adres.

 
Ziggo klanten zeer lovend over hun internet provider

Ziggo klanten zeer lovend over hun internet providerUit een onderzoek van Telecompaper blijkt dat Ziggo klanten hun internet provider steeds meer aanbevelen aan andere mensen.

Ziggo als beste internet provider

Na een langdurende daling in vertrouwen bij de klanten, is er sinds kort een stijging te zien in het vertrouwen van de klanten in internet provider Ziggo. Telecompaper test dit met de WoM-score, ook wel word of mouth genoemd. Deze score geeft aan hoeveel van de huidige klanten hun internet provider aan zouden bevelen aan andere mensen.

Na de fusie met UPC zakte het vertrouwen van Ziggo klanten en daalde dus de WoM-score. Nu zien we een stijgende lijn in het laatste kwartaal van 2015 die zich doorzet in de eerste weken van 2016. Met 46% stijgt krabbelt Ziggo weer omhoog en zullen ze weer mee doen om de strijd van beste internet provider.

WoM Score internet providers 2016

Hoewel de scores van de WoM laten zien dat Vodafone 45% behaalt, is de prijs/kwaliteit verhouding van hun internet abonnementen de reden dat ze de titel van beste internet provider 2015 mogen dragen. Een van de verassende dalers in de WoM score is Tele2. De internet provider staat nu op een score van 37%. Opvallend is dat de WoM score van de mobiele telecom abonnement een forse stijging maakte van 44% naar 53%. Telfort lijkt momenteel de grootste winnaar met een stijging van 46% naar 59%.

De beste internet provider voor televisie diensten

De stijging van Ziggo is wellicht te danken aan het gratis sportkanaal Ziggo Sports, dit kanaal is gratis beschikbaar voor alle Ziggo klanten met een televisie abonnement. In samenwerking met Sport1 biedt Ziggo nu de Formule1, Eredivisie, de Primera Division en nog vele andere voetbal divisies aan. Ook is er plaats voor tennis, golf en dergelijken. Het gratis kanaal is een mooie toevoeging van Ziggo. Voorheen moest men een televisie abonnement uitbreiden met Sport1, in veel gevallen kostte dit 15,- per maand extra. Door het gratis aanbieden genieten Ziggo klanten van kwalitatief sport entertainment dat gepresenteerd wordt door o.a. Jack van Gelder.

Internet provider Abonnement Maandprijs
Vodafone Logo 20 Mbit/s - 60 TV zenders - 28 HD zenders 32,50
Ziggo Logo 40 Mbit/s - 70 TV zenders - 29 HD zenders 40,45
Telfort Logo 100 Mbit/s - 28 TV zenders 41,50
De maandprijen in de tabel zijn hetgeen je gemiddeld betaalt voor een internet abonnement met televisie en bellen. Hierbij zijn de eenmalige kosten en kortingsacties verrekend.

Naast de gratis sportzender biedt Ziggo standaard 70 digitale zenders aan, waarvan 29 in HD te ontvangen zijn. Je hebt al een abonnement vanaf 44,50 per maand. Ziggo is in 2016 dus goed op weg om de beste internet provider te worden, eerst boden ze namelijk 60 zenders, waarvan 27 in HD aan voor hun klanten. Hiermee slaan ze hun slag door een goedkoper abonnement aan te bieden met dezelfde internetsnelheid en hetzelfde aantal zenders als internet provider Telfort als we uit gaan van een gemiddelde maandprijs.

 
Internet provider Fiber lanceert nieuwe abonnementen voor 2016
Dinsdag 29 December 2015

Internet provider Fiber lanceert nieuwe abonnementen voor 2016Fiber stond bekend als de goedkoopste glasvezel internet provider tot 50 Mbit/s, met hun nieuwe propositie gaan ze voor de titel van beste internet provider in 2016.

Nieuwe abonnementen van internet provider Fiber met welkomstcadeau

Fiber biedt vanaf nu ook los internet, internet & bellen en internet & TV abonnementen aan. Voorheen was het alleen mogelijk om te kiezen voor internet, bellen & tv. Door deze verandering wilt Fiber een grotere doelgroep aanspreken en de behoeftes van de consument vervullen.

Een van deze behoeftes is het welkomstcadeau, de laatste internet provider die dit hanteerde was Ziggo. Fiber heeft besloten een welkomstcadeau bij een internet & TV pakket en internet, bellen & TV pakket terug te brengen. Je hebt nu de keuze uit de volgende cadeaus:

  • 1 jaar gratis FOX Sports Eredivisie, daarna 17,50
  • Monteur voor slechts 49,95 (normaal 89,95)
  • Tweede HD-TV ontvanger voor slechts 29,95 (normaal 129,95) of 4 maanden gratis (huur normaal 4,95)

Via onze website krijg je tevens een leuke extra korting. De eerste zes maanden krijg je namelijk 10,- per maand korting op je abonnement.

Altijd de maximaal haalbare DSL internet snelheid

Voorheen bood internet provider Fiber verschillende DSL internet abonnementen aan, hier komt nu echter verandering in. Fiber biedt nu altijd de maximaal haalbare DSL snelheid tot 80 Mbit/s aan op een adres voor een vaste prijs van 29,95 per maand bij alln internet. Een internet abonnement van KPN kost bijvoorbeeld 37,50 per maand met een snelheid van 60 Mbit/s.

Internet provider Internet abonnement Maandprijs
Fiber tot 80 Mbit/s 27,86
Fiber tot 80 Mbit/s DSL
35 zenders - 12 in HD
goedkoop bellen
37,86
Fiber 100 Mbit/s glasvezel
35 zenders - 12 in HD
goedkoop bellen
52,86
De bovenstaande maandprijzen zijn de gemiddelde kosten voor een internet abonnement, hierbij zijn de eenmalige kosten en kortingsacties verrekend en zijn de totale kosten gedeeld door het aantal maanden in het contract.

Mocht je willen weten hoeveel internetsnelheid er op jou adres beschikbaar is en je dus het meeste uit de Fiber abonnementen kunt halen, dan raden we je aan om gebruik te maken van onze internet providers vergelijker. Een vaste telefoonlijn is overigens gratis bij deze internet provider. Met de nieuwe toevoegingen van o.a. de maximaal haalbare snelheid voor een vaste lage prijs en het welkomstcadeau maakt Fiber grote kans op de titel van beste internet provider 2016. Bovendien geven ze aan welke internetsnelheid ze verwachten te kunnen leveren op je adres.

Standaard levert Fiber 35 tv zenders, waarvan 12 in HD kwaliteit. Hierbij krijg je de meest populaire zenders in HD, net als dat het geval is bij Tele2. Het verschil tussen Fiber en Tele2 is dat je bij Fiber 15 meer digitale zenders krijgt dan bij Tele2. Uiteraard zijn er vele uitbreidingsmogelijkheden voor meer televisie zenders en exclusieve kanalen zoals HBO.

Glasvezel internet van Fiber

Alle abonnementen van internet provider Fiber zijn uit te breiden naar snel glasvezel internet. Hierbij heb je de keuze tussen 100, 200 of 500 Mbit/s. Let op dat je bovenop de standaard prijs van de DSL abonnementen een meerprijs betaald voor deze snelheid.

In tegenstelling tot het afgelopen jaar zal Fiber geen 50 Mbit/s meer aanbieden voor glasvezel, de techniek ontwikkelt zich steeds verder en daarom biedt Fiber standaard snel internet aan.

Fiber is wellicht niet de goedkoopste internet provider van dit moment, maar ze bieden een goede prijs/kwaliteit verhouding aan door snel internet te leveren bij een uitgebreid televisie pakket met uitbreidingsmogelijkheden en een welkomstcadeau.

 
De nieuwe manier van televisie kijken in 2016
De nieuwe manier van televisie kijken in 2016In 2016 zal de nieuwe manier van televisie kijken steeds meer vorm gaan krijgen bij de beste internet provider. Zo verschuift de behoefte van de consument naar internet en televisie zonder vaste telefonie. De uitdaging ligt bij de internet providers om op de nieuwe trends in te spelen.

Beste internet provider zonder vaste telefonie

Steeds minder mensen kiezen voor vaste telefonie bij hun abonnement, wat lastig is aangezien de internet providers niet altijd een mooie korting hanteren bij internet en televisie. De verwachting is wel dat de beste internet provider meer gaat inspelen op een internet en televisie abonnement dat voldoet aan de behoeftes van de consument.

Naar alle waarschijnlijkheid verschuift de vaste telefonie naar de mobiele telefonie, als consument zijnde bezit je meestal al over een mobiel abonnement en heb je de vaste telefoonlijn niet nodig om bereikbaar te zijn. Vaak bieden internet providers al een abonnement aan met 4 diensten bestaande uit: Internet, televisie, vast bellen en mobiel bellen. Hierbij maken ze het aantrekkelijk om alle diensten af te nemen door extra korting aan te bieden, inspelen op de behoefte van de consument is dit echter nog niet.

Een goed voorbeeld van wel goed inspelen op de behoefte van de consument is internet provider Tele2. Zij hebben onlangs een beperkter televisie pakket aangeboden bij een internet en televisie abonnement en bieden dit voor een verlaagd tarief aan. Voor degenen die de overbodige televisie zenders toch niet bekijkt, kan hiermee de meest populaire zenders bekijken en 2,- per maand besparen.

Streaming diensten bij internet providers in 2016

Naast de verschuiving van vast bellen naar mobiel bellen, zien we tevens dat meer mensen gebruik maken van streaming diensten zoals Netflix. Daarbij nemen minder mensen een televisie pakket af bij de beste internet provider en kiezen eerder voor een los internet abonnement. Het voordeel hiervan is dat je kijkt naar de beste films en series wanneer je maar wilt en daarbij het internet abonnement kiest dat bij jou past.

Als je met meerdere mensen tegelijk gebruik maakt van een dienst als Netflix, zal je internet snel genoeg moeten zijn om de data van de films en series te kunnen streamen. Bij Netflix wordt de content namelijk in HD kwaliteit aangeboden, als je dus drie streams tegelijk aan hebt staan, wil je genoeg snelheid hebben om deze allemaal in HD te bekijken. Momenteel heeft KPN er al voor gezorgd dat zijn DSL netwerk tot en met 100 Mbit/s aan internetsnelheid ondersteund. Ruim voldoende dus om meerdere streams tegelijk actief te hebben. Met onze internet vergelijker kun je controleren hoe snel het DSL internet op jou adres is en welke abonnementen daarbij beschikbaar zijn.

Een van de ontwikkelingen bij de beste internet provider in 2016 kan dan ook een uitgebreider aanbod aan streaming diensten zijn. KPN integreert Netflix al in zijn interactieve televisie menu, het nadeel hiervan is wel dat de consument een televisie pakket moet afnemen. Naar verwachting zullen internet providers meer in moeten spelen op de echte vraag van consumenten. Dit betekent dus een los internet abonnement bij de beste internet provider met een streaming dienst om films en series te kijken.

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 Volgende > Einde >>

Resultaten 1 - 14 van 52
 
U bent hier  :Home arrow Providers